Gazda bi vas se riješio?
Zorana Mavricic-Korosec
Makora konzultacije

U posljednjih nekoliko godina često je prisutan trend pokretanja poduzetništva sa ciljem suradnje sa dotadašnjim poslodavcem.

Naime, u raznim djelatnostima, ali najviše u onima u kojima se isporučuju intelektualne usluge raznih vrsta, poslodavci su uočili svoja pravna i financijska ograničenja sa zaposlenicima na neodređeno vrijeme, pa im se vrlo često obraćaju sa prijedlogom da prekinu ugovor o radu i nastave suradnju kao vanjski suradnici.

Sjećam se da sam relativno nedavno o tome ovdje pisala i objašnjavala razliku između nesamostalnog i samostalnog rada, pa preporučujem da potražite tekst. Objavljen je i ovdje.

Također sličnu temu sam spominjala i kada sam uočila da se poduzetnici oglašavaju kao budući poslodavci, a onda potencijalne zaposlenike potjeraju u otvaranje obrta.

Ovdje želim naglasiti da suradnja po opisanom modelu može sasvim dobro funkcionirati u praksi i da je doista moguće da obje strane u takvom odnosu pronađu poslovno i financijsko zadovoljstvo, a moj cilj danas je da upozorim na važne okolnosti, kako biste prije donošenja odluke i prekida ugovora o radu bili sigurni u svoju odluku.

Ono što sasvim jasno ponovo želim poručiti onima koji su nezaposleni dobili poruku od takozvanog poslodavca da će ih angažirati kad otvore obrt ili poduzeće je da se ne zalijeću u poduzetništvo koje u našim uvjetima zahtjeva posebnu vrstu stanja duha i znanja, dok se nisu o svemu dobro informirali.

 

 

No, vratimo se onima koji svojeg dosadašnjeg poslodavca dobro poznaju i znaju procijeniti da se radi o dobronamjernom prijedlogu s ciljem obostranog zadovoljstva.

Takvima je prvenstveno važno detaljno i dobro sve dogovoriti usmeno, jer pismeni ugovori će se moći sklapati tek kad poslovni subjekt preko kojeg će samostalno raditi bude registriran. Da bi dogovor mogao biti i financijski u vašu korist potrebno je poznavati stvarni trošak koji poslodavcu nosi vaše radno mjesto, a koji je znatno veći od samog troška plaće i ostalih naknada koje vam isplaćuje.

Nakon toga je potrebno da dobro izračunate sve troškove poduzetničkog oblika za kojeg ste se odlučili, a koji obuhvaća i vašu plaću, ali ona nije jedina. Nakon toga, potrebno je da se upoznate sa svim obvezama koje ćete kao poduzetnik trebati ispunjavati. Samostalno poslovanje je nešto sasvim drugo nego obavljanje nesamostalnog rada kao zaposlenik, i toga trebate biti svjesni.

Ova rubrika kroz skoro sedam godina tjednih tekstova nudi sasvim dobar uvid u te činjenice.

Kad sve to sagledate, na vama je da sa dosadašnjim poslodavcem postignete dogovor koji će predstavljati za obje strane napredak:

njemu – jer će se riješiti zaposlenika u vezi s kojim mora poštovati sve radnopravne propise što će mu dati više slobode i osloboditi financijska sredstva;

vama – jer biste trebali ostvariti veći prihod koji će rezultirati vašom većom neto zaradom kao poduzetnika, fleksibilnošću u vezi radnog vremena i organizacije svog posla.

Napominjem da takvim dogovorom preuzimate na sebe dosta više ukupnih obaveza nego što ste imali kao zaposlenik, a na vama je da odredite tomu financijsku vrijednost, kad krećete u pregovore. Pretpostavljam da ste ustanovili da se radi o samostalnom radu.

Nakon toga, sve je operativa: otkaz ugovora o radu, registriranje obrtničke djelatnosti ili osnivanje poduzeća te sklapanje ugovora o poslovnoj suradnji sa drugim poduzetnikom, vašim dosadašnjim poslodavcem. Taj odnos počiva na temeljima obvezno-pravnih odnosa, kao odnos jednakih partnera. To što je u njemu najljepše nosi i najveći rizik.

Sretno!

Napisala 20.08.2019. za https://burza.com.hr/portal/gazda-bi-vas-se-rijesio/13067

(c) Zorana Mavričić-Korošec   

Makora knjigovodstvo

Čitaj još …

Povećanje praga za PDV od 2025.

Povećanje praga za PDV od 2025.

Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost, te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura. S obzirom da je ovaj propis najviše utječe na male...

Kako odabrati knjigovođu?

Kako odabrati knjigovođu?

Kao direktor ili vlasnik poduzeća ili kao obrtnik, trebat ćete odabrati knjigovodstveni ured s kojim ćete surađivati. Uvjerena sam da je ovaj izbor jedan od važnijih koje ćete napraviti, a razloge ću obrazložiti u nastavku.  Prije izbora definirajte svoje potrebe Na...

Kako krenuti u poduzetnišvo 1 dio

Kako krenuti u poduzetnišvo 1 dio

UVOD Budući da 18 godina vodim računovodstveni servis, moji kontakti sa poduzetnicima i onima koji to žele postati su glavni dio mog posla. Naši su klijenti redom uspješni i dugogodišnji poduzetnici duboko svjesni svoje pozicije u našem zakonodavnom i poslovnom...

Kako krenuti u poduzetništvo 2 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 2 dio

POSLOVANJE FIZIČKIH OSOBA Ovo je 2 nastavak serijala, linkovi na ostale dijelove su na kraju teksta DOMAĆA RADINOST I SPOREDNO ZANIMANJE Ovaj oblik poslovanja fizičke osobe namijenjen je malom obimu poslovanja jer je ovim putem dopušteno ostvariti primitke do nivoa 10...

Kako krenuti u poduzetništvo 3 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 3 dio

OPOREZIVANJE PODUZETNIKA FIZIČKIH OSOBA I PLAĆANJE DOPRINOSA ŠTO ZNAČI PAUŠALNO OPOREZIVANJE Iako je u razgovoru često korišten termin ‘paušalni obrt’, ovdje želim upozoriti da je tako nešto nemoguće otvoriti. Osoba uvijek otvara obrt u jednoj instituciji (Ured za...

Kako krenuti u poduzetništvo 4 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 4 dio

PODUZETNIŠTVO PRAVNIH OSOBA   Za potrebe ovog teksta bavit ćemo se poduzećima oblika društvo sa ograničenom odgovornišću - d.o.o. i jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću - j.d.o.o., koji su najčešći u malom poduzetništvu. Za više informacija:...