Nekoliko savjeta
Zorana Mavricic-Korosec
Makora konzultacije

Odlučili ste se pokrenuti svoj posao?

Dugogodišnje iskustvo nas je podučilo da poduzetnici čine nekoliko najčešćih grešaka.

Zato, evo nekoliko naših savjeta: na Vama je da ih iskoristite na najbolji način za Vašu korist!

banergornji copy

• Proučite (ispitajte) tržište kojemu se planirate obratiti: jesu li to građani ili druge tvrtke? Kako ćete im se približiti? Hoće li biti spremni odmah na suradnju s Vama? Je li ono što ćete Vi ponuditi jedinstveno na tržištu? Što ćete trebati poduzeti da biste bili konkurentniji od drugih?

• Razmislite o tome koliko će realno vremena proći dok se Vaš posao uhoda i počne davati ustaljene rezultate, prije svega financijske.

• Izračunajte sve fiksne troškove koje ćete imati: to su oni koji su uvijek prisutni i ne ovise uvijek o rezultatu Vašeg poslovanja. Trebat ćete imati sredstva za njihovo podmirenje i to onoliko dugo dok Vaš posao ne počne davati ustaljeni rezultat.

• Dobro razmislite o naplativosti Vašeg posla: ukoliko budete davali odgode plaćanja, Vi ćete biti ti koji će morati financirati vlastiti posao dok ne stignu prve uplate. Vodite računa o uvjetima likvidnosti na našem tržištu.

• Napravite okvirni plan širenja vlastitog poslovanja iz dva razloga: a) takav plan će Vam biti motivacija u teškim razdobljima, b) ono što treba funkcionirati preksutra trebalo je početi pripremati već prekjučer. Ako ne poštujete to pravilo imat ćete «rupa» u poslovanju koje će Vaša konkurencija sigurno znati iskoristiti.

• Ako nemate plan stalnog širenja, već želite postići određeni nivo poslovanja, dobro razmislite hoće li tržište podržavati taj Vaš plan.

• Razmislite hoće li Vaš posao imati sezonske oscilacije. Naime, rijetko koji posao ne podliježe tim sezonskim usponima i padovima. Računice se ne rade niti prema najboljim, niti prema najgorim danima – već prema prosjeku. Najbolji mjeseci trebaju financirati one najgore.

• Razmislite o marketingu koji ćete koristiti za promociju svog posla. Odlučite tko će biti Vaša ciljana publika, tj. segment tržišta kojem ćete se obraćati i odaberite marketinške metode koje će do njega najbrže doprijeti, a uz najmanji mogući trošak. (npr. malu trgovinu u kvartu, ne trebate oglašavati u nacionalnim novinama., i sl.)

• Informirajte se o poticajima ili sufinanciranju koje eventualno možete ostvariti. Ako ih ne možete dobiti odmah, upamtite uvjete koje morate zadovoljavati i postavite si ih kao cilj za bližu budućnost, pa pokušajte ponovo.

• Dobro razmislite je li kreditiranje baš najpametniji način financiranja Vašeg posla. Izračunajte koliko Vas zapravo košta taj novac koji ćete dobiti (naknade i kamate). Ako je to ipak jedini način da krenete, dobro izračunajte koliko mjesečno morate raditi za podmirenje rate kredita i ukalkulirajte to u svoje projekcije.

• Ako se spremate u posao sa partnerom, dobro i detaljno dogovorite sve elemente svog ortakluka. Budite svjesni da ćete s tom osobom/osobama dijeliti sve uspjehe i neuspjehe.

• Uzmite u obzir sve rokove koje će Vam posao nametati i sve mogućnosti koje će Vam pružati i razmislite jeste li sposobni nositi se s njima. Često je najlakši dio započinjanje posla. Nemojte ubrzanom odlukom obilježiti čitav svoj život!

• I najvažnije: osvijestite sve svoje osobne kvalitete, vještine i stručnosti i osmislite način kako da ih najbolje primijenite u svom poslu. Tržište je zasićeno jednoličnostima i svaka ‘pomaknuta’ ali kvalitetna ponuda, bit će odmah uočena.

Odaberite knjigovodstvo koje će Vas od početka pratiti u Vašim planovima!

banerdonji copy
 

ostali savjeti copy

Makora knjigovodstvo

Čitaj još …

Povećanje praga za PDV od 2025.

Povećanje praga za PDV od 2025.

Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost, te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura. S obzirom da je ovaj propis najviše utječe na male...

Kako odabrati knjigovođu?

Kako odabrati knjigovođu?

Kao direktor ili vlasnik poduzeća ili kao obrtnik, trebat ćete odabrati knjigovodstveni ured s kojim ćete surađivati. Uvjerena sam da je ovaj izbor jedan od važnijih koje ćete napraviti, a razloge ću obrazložiti u nastavku.  Prije izbora definirajte svoje potrebe Na...

Kako krenuti u poduzetnišvo 1 dio

Kako krenuti u poduzetnišvo 1 dio

UVOD Budući da 18 godina vodim računovodstveni servis, moji kontakti sa poduzetnicima i onima koji to žele postati su glavni dio mog posla. Naši su klijenti redom uspješni i dugogodišnji poduzetnici duboko svjesni svoje pozicije u našem zakonodavnom i poslovnom...

Kako krenuti u poduzetništvo 2 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 2 dio

POSLOVANJE FIZIČKIH OSOBA Ovo je 2 nastavak serijala, linkovi na ostale dijelove su na kraju teksta DOMAĆA RADINOST I SPOREDNO ZANIMANJE Ovaj oblik poslovanja fizičke osobe namijenjen je malom obimu poslovanja jer je ovim putem dopušteno ostvariti primitke do nivoa 10...

Kako krenuti u poduzetništvo 3 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 3 dio

OPOREZIVANJE PODUZETNIKA FIZIČKIH OSOBA I PLAĆANJE DOPRINOSA ŠTO ZNAČI PAUŠALNO OPOREZIVANJE Iako je u razgovoru često korišten termin ‘paušalni obrt’, ovdje želim upozoriti da je tako nešto nemoguće otvoriti. Osoba uvijek otvara obrt u jednoj instituciji (Ured za...

Kako krenuti u poduzetništvo 4 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 4 dio

PODUZETNIŠTVO PRAVNIH OSOBA   Za potrebe ovog teksta bavit ćemo se poduzećima oblika društvo sa ograničenom odgovornišću - d.o.o. i jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću - j.d.o.o., koji su najčešći u malom poduzetništvu. Za više informacija:...