Ova činjenica oporezivanja o kojoj ćemo ovdje pisati, ili bolje rečeno, njeno nepoznavanje od strane poduzetnika i nedovoljna komunikacija o njoj sa njihovim knjigovođama, koštala je imetka nemali broj poduzetnika upravo u našem kraju, u doba teškoća u poslovanju škverova. Mnoge su tužne priče o tome tada ispričane na marginama dnevnog tiska, a sada neka nam posluže za podsjetnik i kao ‘škola preko tuđih leđa.’
Zanimljivo je kako je to ‘tablica množenja’ u knjigovodstvenoj struci, znanje koje se ubraja u ona primarna, s kojima radimo svaki dan. Stoga me navodi upravo na zaključak kako su vjerojatno i ti poduzetnici odbacili svoje knjigovođe kao ‘nepotreban trošak’ kod pojave prvih poteškoća u poslovanju.
Zato vas pozivm da ne činite istu grešku!
U čemu je stvar?
Kao jednu od primarnih prednosti obrta mnogi će navesti upravo činjenicu da PDV i porez na dohodak (rezultat poslovanja) plaćaju tek na iznose naplaćenih potraživanja. Da pojasnim, ako ste obrtnik, i isporučili ste 100.000 kn, od čega ste naplatili tek 50.000 kn – osnovica za PDV bit će tek tih 50.000 kn.
Također, u primitke će ući tek tih 50.000 kn, pridružit će im se plaćeni izdaci u istom poreznom razdoblju i na razliku će se obračunati porez na dohodak (detalji u prethodnim člancima u ovoj rubrici). Srećom za tog obrtnika, onih 50.000 kn koje nije uspio naplatiti do trenutka zaključivanja obračuna, neće ga porezno opteretiti!
Kad već posao ne ide, sasvim je izvjesno da bi taj obrtnik procijenio da njegovo poslovanje u uvjetima takve naplate više nema smisla, i zatvorio bi svoj obrt, ili službenim riječnikom – brisao ga iz registra obrta.
Dapače, za razliku od vlasnika poduzeća, koji bi svoje poduzeće zatvarao u postupku koji traje 6 i više mjeseci i košta nekoliko tisuća kuna – ovaj bi obrtnik svoj obrt sretno zatvorio u jedan dan, za cijenu od oko 200-njak kuna.
Čuli ste za onu: najslađe se smije, onaj tko se ZADNJI smije?
Za 7 dana nastavak priče na ovom istom mjestu!