Prenosim upit koji mi je mail-om poslao čitatelj @Nikola:
“Poštovani,
Obrt smo koji posluje od 4. mj. ove godine i prilikom otvaranja nismo se upisali u sustav PDV-a. Knjigovođa nam nije napomenuo da pazimo prilikom ispostave računa na to da nismo u sustavu PDV-a te da ne izdajemo R1, R2 račune niti da ne prikazujemo iznos PDV-a na računima. Mjesecima smo radili i izdavali R2 račun sa istaknutim PDV-om i nigdje nije bilo napomene da obrt nije u sustavu PDV-a. Sad je nastao problem i molio bih Vaš savjet mišljenje i eventualno bezbolno riješenje. Svom knjigovođi ne vjerujem više ni rijeći i mjenjam ga prvom prilikom. Ona kaže da ispravim sve dosadašnje račune te ih pošaljem svim klijentima uz obrazloženje da je došlo do pogreške i to je to! Mene zanima ako su si klijenti odbili PDV po tim računima a nisu to smijeli kakve su posljedice s njima? Ne želimo dovoditi nekog u neugodne situacije zbog naše šlampavosti! Hoće li za njih biti problem taj PDV stornirati tj. vratiti državi? Dali da nastavimo dalje ovako raditi kao da ništa nije bilo i na kraju godine platiti taj PDV? Molim za savjet!
Unaprijed se puno zahvaljujem!”
Nekoliko je stvari koje ovdje želim komentirati:
-
Najprije, da odgovorim čitatelju: svaki PDV koji je obračunat i naplaćen, mora se uplatiti u državni proračun. Opcija koju Vam predlaže Vaš ‘knjigovođa’ ne dolazi u obzir stoga što su Vaši kupci pretporez iz Vaših računa već iskoristili u ranijim poreznim razdobljima. Naravno, tu je i faktor neozbiljnosti u poslovanju, na koji sami skrećete pažnju. Vama u navedenoj situaciji preostaje samo jedna jedina opcija: sav naplaćeni PDV hitno uplatiti u državni proračun na račun 1001005-1863000160; poziv na broj 68 1201-OIB; Ne zaboravite da ste dužni obračunati i godišnju zateznu kamatu po stopi od 15%, prema poreznim razdobljima! Naime, porez na dodanu vrijednost naplaćen u travnju, trebali ste uplatiti u državni proračun do kraja svibnja, pa za taj iznos treba obračunati zateznu kamatu od 1. lipnja do dana uplate. I tako redom… Obrazac PDV ne predajete, jer niste u sustavu PDV-a. Predlažem da nadležnoj Poreznoj upravi pošaljete dopis sa objašnjenjem nastale situacije i obračunom kamate. Budući da ste obrtnik, te PDV plaćate tek trenutkom naplate računa, možete si samo eventualno pomoći na način da krivo izdane, a nenaplaćene račune stornirate i izdate nove ispravne račune. to radite u dogovoru sa kupcima, i ne zaboravite pribaviti ovjeru storna od kupaca! Znam da Vas odgovor ne veseli, ali stvari tako stoje…
-
Slijedeći moj komentar odnosi se na Vaš izbor knjigovodstva: kojim kriterijima ste se rukovodili kada ste birali taj ured? Jeste li provjerili koliko godina rade, koji je profesionalni profil zaposlenih? Jeste li obratili pažnju na njihove urede, računala i opremu koju koriste… sve su to naime, stvari koje upućuju na (ne)ozbiljnost u pristupu poslu? Jeste li prabavili preporuke drugih njihovih klijenata? Ili ste izabrali ‘prijateljicu od susjede’ koja između posuđa i glačala u kuhinji “vodi Vaše knjigovodstvo”?!!!!
-
Ukoliko Vam se ovo dogodilo u uredno uređenom knjigovodstvenom servisu, koji je naoko zadovoljio sve kriterije ozbiljnosti i poslovnosti – zatražite naknadu štete, i Vaše iskustvo podijelite sa što više ljudi, da spasite i ostale od sličnih doživljaja! Sramota je da se tako nešto događa: knjigovodstvo bi, makar i uz naplatu, moralo svog klijenta uputiti u osnovne stvari poslovanja. Ovo što se Vama dogodilo sam je fundament poduzetničkog knjigovodstva!
Trebam li uopće naglasiti da Vam se to u Makora poduzetničkom servisu ne bi nikada dogodilo?
Kod nas već na početku svatko prođe edukaciju o svim najvažnijim stvarima koje će ga se ticati kada bude radio, a tijekom suradnje s nama savjetovanja su besplatna.
@Nikola, odaberite si pravo knjigovodstvo! Preporučam nas!