Jedan tjedan u mjesecu putem naše Facebook stranice Makora knjigovodstvo i poslovne usluge otvorimo događaj kao ovaj, npr: TJEDAN INFORMIRANOG MALOG PODUZETNIKA putem kojega je moguće postavljati kratka i konkretna pitanja na opisani način (isključivo kroz formular).
Odgovore dajem besplatno u rubrici savjeti, a onoga tko ga je postavio e-mailom obavještavam da je objavljen odgovor.
One kojima ovakva forma nije dovoljna, pozivam da odaberu uslugu KONZULTACIJA.
Stiglo je ovakvo pitanje:
“Koliko dugo mjeseci može tvrtka raditi pozajmice, radi isplate doprinosa i plaće na vrijeme, i kada se iste moraju “vratiti” i / ili zatvoriti, i kako?”
Odgovor:
Iako u pitanju nije dobro definirano, daje se zaključiti da se radi o davanju pozajmica poduzeću od strane pravnih ili fizičkih osoba. Svaka pozajmica predstavlja povećavanje obaveze poduzeća. Ovdje se radi samo o tome da direktor očito odlučuje da je radije dužan sebi osobno, nekoj drugoj fizičkoj osobi ili poduzeću, nego državnom proračunu.
Za takve slučajeve ne postoji vremenski ili egzaktni vrijednosni limit, nego direktor treba paziti da ne optereti imovinu poduzeća, za što je osobno odgovoran. Dakle, dokle god poduzeće ima dovoljno bilo kojeg oblika sredstava koje čine protutežu obvezama za sva dugovanja, sve je u redu. Čim se ta ravnoteža poremeti, direktor treba pronaći načine da odnos popravi, ili da pokrene stečaj poduzeća.
Detaljnija objašnjenja prelaze granice ovog formata, pa predlažem direktoru da dobro prouči svoju poziciju i savjetuje se sa poreznim savjetnikom i odvjetnikom.
Sretno!