I ovaj tjedan nastavljam s nagovaranjem na poduzetništvo, a u prilog ohrabrivanja pokušat ću vas uputiti ka razmišljanju o temama koje se meni čine bitnim. Tisuću je puteva do jednog cilja i ovo je samo jedan od njih.
Mali je poduzetnik sam sebi najvažniji alat, i dokle god se posao jako ne razvije on će biti potporni stup cijelog tog malog biznisa. Cilj nije samo zarada, već zadovoljan i sretan poduzetnik, suradnici i obitelj. Zato mi se čini da je najvažniji korak osvijestiti samog sebe, tj. realno sagledati svoje vlastite osobine, znanja i vještine. Svatko od nas zamišlja svoj idealan život na drugačiji način, a još više smo različiti po svojim karakterima i mentalitetima.
Ono što znamo i možemo raditi, ili organizirati i pokrenuti u najširem smislu, treba nekome koristiti, pa kad osvijestimo što je to čime možemo doprinijeti drugima našli smo čvrsti temelj na kojem možemo dalje graditi svoju ideju.
Iz te pozicije možemo realizirati svoju kreativnost, ostvariti
- kontrolu nad nekom situacijom,
- rješavati izazovne situacije,
- zarađivati novac ili
ostvarivati neki svoj drugi cilj.
Kroz poduzetništvo možemo stvarati nešto sasvim novo što do sada nije postojalo, ili možemo na neki – manje ili više originalan način – tržištu ponuditi ono što već odavno postoji i za čime postoji potreba. Ponovo, ono što sam mali poduzetnik utemelji od početka, nastavi se dalje razvijati. Zato mi se čini jako važno dobro o svemu promisliti i jasno formirati svoju viziju onoga što pokrećemo.
Osim same djelatnosti i ekonomskih odrednica, dobro je promisliti i o poslovnim vrijednostima koje želimo dostići svojim poduzetništvom, primjerice: kako ćemo se odnositi prema zaposlenicima, kakav odnos želimo da oni imaju među sobom; kako ćemo se odnositi prema svojim kupcima, tko će oni pretežno biti – građani ili drugi poduzetnici; kako ćemo se odnositi prema konkurenciji, kako prema okolišu, kako prema zajednici i kakvu ćemo općenitu poslovnu etiku promicati. Za sve, pa tako i za sve ovo vrijedi pravilo da će nam se vratiti sve ono što sami pošaljemo, i uvjerena sam da čišćenje stava o svemu tome bitno doprinosi našem budućem uspjehu.
Svatko od nas ima osobe koje ga inspiriraju, i poželjno je nastojati upravo prekopirati postupke tih ljudi na našu situaciju, pa je i to jedan od puteva…
Mislim da je dobro sve i zapisati, jer se pisanjem bistre naše ideje i bruse stavovi.
Evo nekoliko tematskih smjernica:
- razmislite čime ćete se baviti, tj. hoće li to biti neka usluga, proizvodnja ili pak prodaja, te u kojoj grani djelatnosti ćete poslovati; hoćete li u nju unijeti nešto novo ili ćete se nasloniti na postojeće odnose.
- Koje konkretne usluge, proizvode ili robu ćete nuditi i koju ćete dodatnu vrijednost stvarati. Po čemu će oni biti na tržištu posebni, hoće li biti potrebni, morate li tek stvoriti kupce za to, ili ćete učiniti prodor u već formirano tržište nudeći nešto za što već postoji ponuda i potražnja.
- Tko će biti vaši kupci i kako vidite svoju poziciju na tržištu u prvoj, trećoj, petoj i desetoj godini poslovanja.
- Tko će vam biti konkurencija, i što će biti ‘ono nešto’ što će vas razlikovati od drugih i radi čega će kupci potencijalno odabrati vas. I td…
Promišljanjem o ovim i ostalim temama koje će vam se nametati tijekom procesa, sasvim ćete jasno moći
postaviti svoje osobne ciljeve, vrijednosti, motivatore i cjeloviti koncept svoje poduzetničke ideje.
Pokušate li sve to na kraju sažeti u jednu rečenicu – doći ćete do onoga što se naziva vizijom.
Dalje će svi detalji i svi konkretni koraci biti usmjerni ka toj vašoj viziji. Prije puta točno ćete znati kamo i kojim putem želite stići.
Sretno!
Tekst sam napisala 5.5.2016 za Rubriku Poduzetnik Tjednika Ri-telefax Burza
Molim, u svim mojim tekstovima obratite pažnju na datum objavljivanja, jer propisi se mijenjaju i mogli biste steći krivi dojam o njihovu važenju. Točne i svježe informacije možete dobiti putem usluge
Konzultacija