Poslodavci su od 01.05.2011. godine dužni voditi nove evidencije o radnicima i evidencije o radnom vremenu radnika sukladno novom Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN 37/2011).
U evidenciji o radnicima se tako moraju voditi sljedeći novi podaci:
· način računanja staža osiguranja s povećanim trajanjem
· vrijeme rodiljnog, odnosno porodiljskog dopusta, ili korištenja drugih prava sukladno posebnom propisu
Poslodavci u evidenciji o radnicima po novom Pravilniku više nisu obvezni voditi podatke koji kod radnika ne postoje.
Poslodavac više nije dužan voditi posebne evidencije o radnicima koje mu je ustupila agencija za privremeno zapošljavanje. Po novom se Pravilniku promijenio i rok čuvanja posebne evidencije (prema čl 4. st. 1.) – poslodavac istu počinje voditi danom početka rada osobe i ažurno je vodi do prestanka rada tih osoba, te istu čuva najmanje tri godine od dana prestanka rada osobe.
Podatke o početku i završetku rada poslodavac je obavezan voditi samo ako je obveza vođenja tih podataka ugovorena kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između radničkog vijeća i poslodavca, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu i tada ih je poslodavac obavezan evidentirati najkasnije na završetku sljedećeg radnog dana za prethodni radni dan, a u slučaju da neki od tih podataka do tada nije poznat, poslodavac ih je obvezan evidentirati odmah po saznanju istih.
Po novom Pravilniku poslodavac u evidenciji radnog vremena nije obvezan voditi podatke o radnom vremenu, koji u razdoblju odnosno mjesecu za koje se plaća, ili naknada plaće isplaćuje, kod radnika ne postoje.
Od 01.05.2011. u evidenciji radnog vremena radnika više se posebno ne iskazuju sljedeći podaci:
· sati rada u preraspodijeljenom radnom vremenu i razdoblje preraspodijeljenog radnog vremena, ali samo ako ne postoji obveza vođenja ovih sati u evidenciji (čl 8. st. 4 novog Pravilnika),
· sati rada po pozivu,
· sati terenskog rada,
· sati službenog puta,
· sati neplaćenog dopusta,
· razlikovanje jesu li sati nenazočnosti tijekom dnevnog rasporeda radnog vremena u kojima radnik ne obavlja ugovorene poslove odobreni ili neodobreni od strane poslodavca
Poslodavci po novom Pravilniku moraju u evidenciji o radnom vremenu evidentirati i sate u dane blagdana ili neradnih dana tijekom tjedna u koje bi radnik inače trebao raditi.
Poslodavac je dužan evidenciju o radnom vremenu imati u svom sjedištu, a u slučaju da šest ili više radnika ugovorene poslove obavlja izvan sjedišta poslodavca, poslodavac je evidenciju dužan imati i u toj izdvojenoj poslovnoj jedinici.
Od 01.05.2011. godine, evidencija o radnom vremenu se vodi po razdoblju odnosno mjesecu za koje se plaća ili naknada plaće isplaćuje, a poslodavac je obavezan istu popuniti najkasnije sedmog dana od dana za koji se podaci popunjavaju.
Podaci o radnom vremenu se čuvaju najmanje četiri godine, osim u slučaju eventualnog spora.
Da pojasnimo:
Evidenciju o radnicima sada vodimo sa novim elementima,
a evidenciju o POČETKU I ZAVRŠETKU radnog vremena NE MORAMO voditi ukoliko njena primjena nije propisana ugovorom o radu, pravilnikom ili drugim propisom.
EVIDENCIJU O RADNOM VREMENU vodimo sada sa novim elementima (njih 13) i ne trebamo ispunjavati one koje kod radnika ne postoje.
Do sada su sve rubrike morale biti ispunjene, makar sa nulama (!!!!)
OP obrazac u našem servisu sada zamjenjuje dopunjena platna lista – “obračun plaće”, koji je potrebno potpisati i pečatirati, te u arhivi sačuvati jedan primjerak koji je radnik potpisao.
Klijenti našeg knjigovodstvenog servisa mogu spremne obrasce usklađene sa novim Pravilnikom preuzeti