Evidencije radnika od 01.05.2011.
Zorana Mavricic-Korosec
Makora konzultacije

Poslodavci su od 01.05.2011. godine dužni voditi nove evidencije o radnicima i evidencije o radnom vremenu radnika sukladno novom Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN 37/2011).

banergornji copy

U evidenciji o radnicima se tako moraju voditi sljedeći novi podaci:

·      način računanja staža osiguranja s povećanim trajanjem

·      vrijeme rodiljnog, odnosno porodiljskog dopusta, ili korištenja drugih prava sukladno posebnom propisu

Poslodavci u evidenciji o radnicima po novom Pravilniku više nisu obvezni voditi podatke koji kod radnika ne postoje.

Poslodavac više nije dužan voditi posebne evidencije o radnicima koje mu je ustupila agencija za privremeno zapošljavanje. Po novom se Pravilniku promijenio i rok čuvanja posebne evidencije (prema čl 4. st. 1.) – poslodavac istu počinje voditi danom početka rada osobe i ažurno je vodi do prestanka rada tih osoba, te istu čuva najmanje tri godine od dana prestanka rada osobe.

Podatke o početku i završetku rada poslodavac je obavezan voditi samo ako je obveza vođenja tih podataka ugovorena kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između radničkog vijeća i poslodavca, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu i tada ih je poslodavac obavezan evidentirati najkasnije na završetku sljedećeg radnog dana za prethodni radni dan, a u slučaju da neki od tih podataka do tada nije poznat, poslodavac ih je obvezan evidentirati odmah po saznanju istih.

Po novom Pravilniku poslodavac u evidenciji radnog vremena nije obvezan voditi podatke o radnom vremenu, koji u razdoblju odnosno mjesecu za koje se plaća, ili naknada plaće isplaćuje, kod radnika ne postoje.

Od 01.05.2011. u evidenciji radnog vremena radnika više se posebno ne iskazuju sljedeći podaci:

·         sati rada u preraspodijeljenom radnom vremenu i razdoblje preraspodijeljenog radnog vremena, ali samo ako ne postoji obveza vođenja ovih sati u evidenciji (čl 8. st. 4 novog Pravilnika),

·      sati rada po pozivu,

·      sati terenskog rada,

·      sati službenog puta,

·      sati neplaćenog dopusta,

·         razlikovanje jesu li sati nenazočnosti tijekom dnevnog rasporeda radnog vremena u kojima radnik ne obavlja ugovorene poslove odobreni ili neodobreni od strane poslodavca

Poslodavci po novom Pravilniku moraju u evidenciji o radnom vremenu evidentirati i sate u dane blagdana ili neradnih dana tijekom tjedna u koje bi radnik inače trebao raditi.

Poslodavac je dužan evidenciju o radnom vremenu imati u svom sjedištu, a u slučaju da šest ili više radnika ugovorene poslove obavlja izvan sjedišta poslodavca, poslodavac je evidenciju dužan imati i u toj izdvojenoj poslovnoj jedinici.

Od 01.05.2011. godine, evidencija o radnom vremenu se vodi po razdoblju odnosno mjesecu za koje se plaća ili naknada plaće isplaćuje, a poslodavac je obavezan istu popuniti najkasnije sedmog dana od dana za koji se podaci popunjavaju.

Podaci o radnom vremenu se čuvaju najmanje četiri godine, osim u slučaju eventualnog spora.

banerdonji copy

Da pojasnimo:

Evidenciju o radnicima sada vodimo sa novim elementima,

a evidenciju o POČETKU I ZAVRŠETKU radnog vremena NE MORAMO voditi ukoliko njena primjena nije propisana ugovorom o radu, pravilnikom ili drugim propisom.

EVIDENCIJU O RADNOM VREMENU vodimo sada sa novim elementima (njih 13) i ne trebamo ispunjavati one koje kod radnika ne postoje.

Do sada su sve rubrike morale biti ispunjene, makar sa nulama (!!!!)

OP obrazac u našem servisu sada zamjenjuje dopunjena platna lista – “obračun plaće”, koji je potrebno potpisati i pečatirati, te u arhivi sačuvati jedan primjerak koji je radnik potpisao.

Klijenti našeg knjigovodstvenog servisa mogu spremne obrasce usklađene sa novim Pravilnikom preuzeti

ostali savjeti copy

Makora knjigovodstvo

Čitaj još …

Povećanje praga za PDV od 2025.

Povećanje praga za PDV od 2025.

Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost, te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura. S obzirom da je ovaj propis najviše utječe na male...

Kako odabrati knjigovođu?

Kako odabrati knjigovođu?

Kao direktor ili vlasnik poduzeća ili kao obrtnik, trebat ćete odabrati knjigovodstveni ured s kojim ćete surađivati. Uvjerena sam da je ovaj izbor jedan od važnijih koje ćete napraviti, a razloge ću obrazložiti u nastavku.  Prije izbora definirajte svoje potrebe Na...

Kako krenuti u poduzetnišvo 1 dio

Kako krenuti u poduzetnišvo 1 dio

UVOD Budući da 18 godina vodim računovodstveni servis, moji kontakti sa poduzetnicima i onima koji to žele postati su glavni dio mog posla. Naši su klijenti redom uspješni i dugogodišnji poduzetnici duboko svjesni svoje pozicije u našem zakonodavnom i poslovnom...

Kako krenuti u poduzetništvo 2 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 2 dio

POSLOVANJE FIZIČKIH OSOBA Ovo je 2 nastavak serijala, linkovi na ostale dijelove su na kraju teksta DOMAĆA RADINOST I SPOREDNO ZANIMANJE Ovaj oblik poslovanja fizičke osobe namijenjen je malom obimu poslovanja jer je ovim putem dopušteno ostvariti primitke do nivoa 10...

Kako krenuti u poduzetništvo 3 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 3 dio

OPOREZIVANJE PODUZETNIKA FIZIČKIH OSOBA I PLAĆANJE DOPRINOSA ŠTO ZNAČI PAUŠALNO OPOREZIVANJE Iako je u razgovoru često korišten termin ‘paušalni obrt’, ovdje želim upozoriti da je tako nešto nemoguće otvoriti. Osoba uvijek otvara obrt u jednoj instituciji (Ured za...

Kako krenuti u poduzetništvo 4 dio

Kako krenuti u poduzetništvo 4 dio

PODUZETNIŠTVO PRAVNIH OSOBA   Za potrebe ovog teksta bavit ćemo se poduzećima oblika društvo sa ograničenom odgovornišću - d.o.o. i jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću - j.d.o.o., koji su najčešći u malom poduzetništvu. Za više informacija:...