Dostupno online u cijeloj Hrvatskoj!

Radno vrijeme Pon-Pet: 9 do 15
Kontakt e-mail: knjigovodstvo@makora.hr
Kontakt tel: +385 51 691 190

Dostupno online u cijeloj Hrvatskoj!

Kontaktirajte nas: Pon - Pet:09.00 - 17.00
Kontakt E-mail tomislav.negulic@gmail.com
Kontakt telefon +385 51 691 190
29 RUJ.

Novac razlog za porez?

by Zorana Mavricic-Korosec

Ovih dana me je klijent, osnivač i direktor novog poduzeća, pitao: ima li veze stanje novca na mojem računu na kraju godine s iznosom poreza kojeg ću morati platiti za ovu godinu?

Kako mi je isto pitanje više puta postavljeno od strane novih poduzetnika, učinilo mi se prikladnim da i ovdje o tome prozborim.
Poduzeće plaća porez prema propisima o porezu na dobitak. Dobitak je razlika između ukupnih prihoda i rashoda, s time da se prije samog oporezivanja dobit mora uvećati ili umanjiti za neke vrijednosti.

Primjerice, polovica ukupnih troškova reprezentacije (ugošćavanja poslovnih partnera) nije porezno priznata, pa se njome treba uvećati dobitak. 30% troškova vezanih uz osobna vozila nije porezno priznato, pa se i tom vrijednošću uvećava dobit, itd.

Smanjuje se, na primjer, za troškove vezane uz obrazovanje i osposobljavanje djelatnika, ali uz posebna pravila koja ovise o vrsti obrazovanja i mjestu sjedišta poduzeća, što su detalji koje prate vaši knjigovođe.

Iznos koji se dobije oporezuje se porezom na dobitak: 12% ako su prihodi bili manji od 3 milijuna kuna, a 18% za veće prihode.

Kada će vaša isporuka biti prihod, a kada će trošak postati rashod? Upravo odgovor na ovo pitanje čini ključnu razliku između poduzeća i obrta, te također zbunjuje svakog novog poduzetnika. Naime, dok kao fizička osoba možete znati stanje svojih financija gledajući stanje svojeg novčanika i računa, poslujući kroz poduzeće trebate naučiti razliku i usvojiti vještine planiranja novčanih tokova i planiranja podmirenja obaveza.

Metoda kojom se bilježe prihodi i rashodi u poduzećima je nastanak poslovnog događaja. Ako ste svome kupcu isporučili robu ili uslugu 20. prosinca, dužni ste mu tada izdati i račun, te će prihod pripadati ovoj poslovnoj godini, bez obzira što ćete možda to naplatiti u siječnju ili još kasnije u drugoj poslovnoj godini.

S druge strane, ako ste kupili primjerice uredski materijal u prosincu, a platit ćete ga u siječnju, poduzeću će biti rashod u prosincu, tj. u ovoj poslovnoj godini – opet neovisno o datumu plaćanja.

>>> Skladišta u poduzetništvu

Posljedično tome, stanje novca na računu nema nikakve veze s iznosom poreza kojeg ćete platiti.

Da dovršim priču oko poreza na dobitak: njega plaćate na dan predaje porezne prijave, a to može biti najkasnije 30. travnja naredne godine.

Obrtnici posluju većinom prema propisima o porezu na dohodak, a on se utvrđuje kao razlika između primitaka i izdataka, što znači da je slično kao u vašem privatnom novčaniku, važan je trenutak naplate i plaćanja. U gore navedenom primjeru, obrtnik bi primitak ostvario u narednoj godini, u siječnju – kada naplati svoj račun, jednako kao što bi izdatak za uredski materijal nastao u istom mjesecu, kada plati svome dobavljaču. U ovoj godini (kada je račun izdao, odnosno primio ulazni račun) nema poreznog utjecaja.

Obrtnici porez na dohodak plaćaju na dan predaje porezne prijave, ali najkasnije do kraja veljače.

Svoje klijente uvijek potičem da prate stanje u knjigama tijekom godine, dok se njega još može utjecati. Jednom kad godina prođe, više-manje sve je izvan utjecaja. Tja, nismo mi poljoprivredno-trgovački koncern da si bilance sastavljamo kao izraz kreativnosti i kreditne potrebe! Mi smo samo mali poduzetnici čija leđa i to moraju izdržati!

Sretno!

© Zorana Mavričić-KorošecMakora knjigovodstvo

Tekst je napisan 11.09.2017. za https://burza.com.hr/portal/poduzetnik

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Zorana Mavricic-Korosec

© 2017 Izrada i održavanje TNegulic
%d blogeri kao ovaj: