Dostupno online u cijeloj Hrvatskoj!

Radno vrijeme Pon-Pet: 9 do 15
Kontakt e-mail: knjigovodstvo@makora.hr
Kontakt tel: +385 51 691 190

Dostupno online u cijeloj Hrvatskoj!

Kontaktirajte nas: Pon - Pet:09.00 - 17.00
Kontakt E-mail tomislav.negulic@gmail.com
Kontakt telefon +385 51 691 190
18 SVI.

Nekoliko savjeta

by Zorana Mavricic-Korosec

Odlučili ste se pokrenuti svoj posao?

Dugogodišnje iskustvo nas je podučilo da poduzetnici čine nekoliko najčešćih grešaka.

Zato, evo nekoliko naših savjeta: na Vama je da ih iskoristite na najbolji način za Vašu korist!

banergornji copy

• Proučite (ispitajte) tržište kojemu se planirate obratiti: jesu li to građani ili druge tvrtke? Kako ćete im se približiti? Hoće li biti spremni odmah na suradnju s Vama? Je li ono što ćete Vi ponuditi jedinstveno na tržištu? Što ćete trebati poduzeti da biste bili konkurentniji od drugih?

• Razmislite o tome koliko će realno vremena proći dok se Vaš posao uhoda i počne davati ustaljene rezultate, prije svega financijske.

• Izračunajte sve fiksne troškove koje ćete imati: to su oni koji su uvijek prisutni i ne ovise uvijek o rezultatu Vašeg poslovanja. Trebat ćete imati sredstva za njihovo podmirenje i to onoliko dugo dok Vaš posao ne počne davati ustaljeni rezultat.

• Dobro razmislite o naplativosti Vašeg posla: ukoliko budete davali odgode plaćanja, Vi ćete biti ti koji će morati financirati vlastiti posao dok ne stignu prve uplate. Vodite računa o uvjetima likvidnosti na našem tržištu.

• Napravite okvirni plan širenja vlastitog poslovanja iz dva razloga: a) takav plan će Vam biti motivacija u teškim razdobljima, b) ono što treba funkcionirati preksutra trebalo je početi pripremati već prekjučer. Ako ne poštujete to pravilo imat ćete «rupa» u poslovanju koje će Vaša konkurencija sigurno znati iskoristiti.

• Ako nemate plan stalnog širenja, već želite postići određeni nivo poslovanja, dobro razmislite hoće li tržište podržavati taj Vaš plan.

• Razmislite hoće li Vaš posao imati sezonske oscilacije. Naime, rijetko koji posao ne podliježe tim sezonskim usponima i padovima. Računice se ne rade niti prema najboljim, niti prema najgorim danima – već prema prosjeku. Najbolji mjeseci trebaju financirati one najgore.

• Razmislite o marketingu koji ćete koristiti za promociju svog posla. Odlučite tko će biti Vaša ciljana publika, tj. segment tržišta kojem ćete se obraćati i odaberite marketinške metode koje će do njega najbrže doprijeti, a uz najmanji mogući trošak. (npr. malu trgovinu u kvartu, ne trebate oglašavati u nacionalnim novinama., i sl.)

• Informirajte se o poticajima ili sufinanciranju koje eventualno možete ostvariti. Ako ih ne možete dobiti odmah, upamtite uvjete koje morate zadovoljavati i postavite si ih kao cilj za bližu budućnost, pa pokušajte ponovo.

• Dobro razmislite je li kreditiranje baš najpametniji način financiranja Vašeg posla. Izračunajte koliko Vas zapravo košta taj novac koji ćete dobiti (naknade i kamate). Ako je to ipak jedini način da krenete, dobro izračunajte koliko mjesečno morate raditi za podmirenje rate kredita i ukalkulirajte to u svoje projekcije.

• Ako se spremate u posao sa partnerom, dobro i detaljno dogovorite sve elemente svog ortakluka. Budite svjesni da ćete s tom osobom/osobama dijeliti sve uspjehe i neuspjehe.

• Uzmite u obzir sve rokove koje će Vam posao nametati i sve mogućnosti koje će Vam pružati i razmislite jeste li sposobni nositi se s njima. Često je najlakši dio započinjanje posla. Nemojte ubrzanom odlukom obilježiti čitav svoj život!

• I najvažnije: osvijestite sve svoje osobne kvalitete, vještine i stručnosti i osmislite način kako da ih najbolje primijenite u svom poslu. Tržište je zasićeno jednoličnostima i svaka ‘pomaknuta’ ali kvalitetna ponuda, bit će odmah uočena.

Odaberite knjigovodstvo koje će Vas od početka pratiti u Vašim planovima!

banerdonji copy
 

ostali savjeti copy

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Zorana Mavricic-Korosec

© 2017 Izrada i održavanje TNegulic